onsdag 11. august 2010

Ikea

Dagen startet brått med både blodtrykksmåling og blodprøve før jeg rakk å komme ut av senga. Tablett og frokost og så var dagen i gang. Svulsten jeg har heter Feokromocytom, og den produserer adrenalin og noradrenalin, en hormonproduserende svulst hvis jeg har forstått riktig. De sier den er svært sjelden, og det er jo bra! Når jeg først skulle få en sånn diagnose, så er det jo veldig bra at jeg er litt spesiell......
Dagene går med til blodtrykksmåling før og etter tablettinntak morgen og kveld, så tiden i mellom prøver jeg å aktivere meg selv, noe som etterhvert kan bli ganske sittestillende i og med de skal senke blodtrykket ganske så kraftig. Etter det jeg forstår skal overtrykket under 100 (må vel dobbeltsjekke det i morgen tror jeg..)
Til det skjer benytter jeg tiden til å farte litt rundt. I dag tok Ingunn turen fra Steinkjer for å underholde meg med en tur på IKEA. Der fant vi oss et kjøkkenbord og ble sittende å prate og følte oss nesten som hjemme. Veldig trivelig :-) Formen var vel ikke helt på topp, så jeg måtte prøvesitte noen stoler.
Tusen takk, Ingunn, setter veldig stor pris på at du tok deg tid til meg i dag :-)
Snakker med gutta hjemme og de har det bra. Jeg savner dem utrolig mye, men jeg prøver å fokusere på andre ting så jeg ikke blir helt sprø. Rafael er stor gutt og snakker og forklarer lenge i telefonen, mens Rikard sier mest "hææ" og "jaa"
Håper på permisjon, men det spørs om de lar meg slippe ut..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar