mandag 16. august 2010

Anestesi

legen var også innom i dag og fortalte hva som skulle gjøres før, under og etter operasjonen. Jeg får satt inn epidural for smertelindring etter operasjonen og venflo (?) i handa. Da er jeg ready to go! Eller..... Så lenge de har venflo kan de kjøre i meg hva jeg trenger, sa hun, og det er ingen som har dødd av narkosen. Neida, men det jeg tenker på er om en komplikasjon oppstår, selv om alle sier at det gjør det ikke. Det er jo så mange som blir operert hver dag, men så hører man jo om tilfeller det ikke går bra med også. Jeg tror nok jeg kommer til å være litt urolig, men de har jo noe for det også.. Det kommer helt sikkert til å gå bra!!
Dette er siste natten min på Endokrinologisk avdeling i Gastrosentret, mellometasje 6, foreløpig. Nå tar jeg med meg pikk-pakket og flytter til Hotell St. Olav frem til søndag. Da får jeg ikke pc på rommet, men har visst tilgang til det resepsjonsområdet etter det jeg forstår. Mangel på pc blir oppveiet av bedre mat :-) Noen jeg har snakket med sammenligner det med å komme til himmelen i forhold til maten. Her er det helt grei mat, litt tam middag kanskje? På de 8 dagene jeg har spist middag her har det vært noe med kjøttdeig 3 ganger, 1x grøt, 1x skinkestek, 1x kjøttpølse og 2x fisk. Jeg synes ikke det er så rart hvis de med lite matlyst ikke spiser det. Men det er jo sykepleiere som legger opp på tallerken og serverer, så da må det vel være ryddig og greit til de også. Med fare for å si for mye, så tror jeg kanskje Sykehuset Levanger har bedre mat. Jeg synes i alle fall de hadde det da jeg lå der. Men bevares, man blir mett og man slipper å lage middagen selv :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar