mandag 16. august 2010

Snart på topp

Da har jeg vel fått bekreftet at medisinen virker slik de vil, og det er bare å øke dosen mer. I dag er jeg oppe i 40 mg + 40 mg. Legevisitten ville ta blodtrykk i det jeg reiste meg fra liggende til stående stilling, og da viste blodtrykket 112/78 og puls på 139. Var egentlig ikke svimmel, men var ikke helt "normal" heller :-D.
De skal også sjekke om det er ledig på pasienthotellet, så da reiser jeg ikke hjem som de antydet tidligere.
Kirurgen har nettopp vært her, en hyggelig, litt stille mann som forhåpentlig vis kan jobben sin. De skal åpne meg med et ganske så stort snitt fra midten av magen og ut under ribbensbuen. Dette pga at de må ha litt plass å jobbe på i og med binyren er såpass langt bak. De fjerner hele binyren, fordi den har ekspandert sammen med "kulen", som forøvrig sitter i binyre-margen. I mai i år var den ca 9 x 11 cm. Den har sansynligvis vært der i flere år, men ikke forårsaket plager før den ble så stor at det ble litt trangt. Håpet er at den har vært der så lenge, for da er sansynligheten for at den er god-artet stor. Blir vel liggende på intensiv-overvåkningen i 1 døgn pga blodtrykket, og kommer til å få reise hjem etter et par dager. Ettersom dette er en halv-stor operasjon, i følge kirurgen, kommer jeg til å bli sykemeldt et par uker, men det får formen bestemme.... Jeg vet jo fra tidligere 3 keisersnitt at det ikke er sååå ille, men det var jo for noen år siden og dette er jo et helt annet sted. Så vi får se.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar