lørdag 21. august 2010

Heimlængsel

Nå kjenner jeg at den husmorferien jeg er på har vart lenge nok! Men enda er det vel minst 4-5 dager til jeg kan vende snut'n nordover. Snakket med Rafael i dag også, og da jeg sa at jeg også hadde lyst på pizza sa han: mamma kom heim eta pizza! og Kom heim sykehuse no! Jeg sa at neste gang de spiser pizza, så er mamma hjemme. Bare håpe de ikke finner på å ha pizza før neste helg :-O. Har forholdt meg rolig i går og i dag pga litt svimmelhet, så jeg sitter og skriver litt, broderer og hører lydbok/ radio/tv. Jeg har døren litt åpen av og til for å følge med når det er mattider (her går det ikke etter klokka alltid), så i dag, når jeg sitter i mine egne tanker, kommer det en godt voksen dame i døra og sier: deg har jeg lyst til å bli kjent med, kan du ikke komme hit å sette deg? Eehh, joda, gode samaritan som jeg er så lystrer jeg. Har sett henne på gangen/stua før, så jeg har gjort meg opp en mening om dama, og det ser ut til at jeg har litt rett i alle fall :-) Tror kanskje jeg prøver å ha døra lukket i morgen... Som tidligere sagt er det ikke mat mellom 1230 (lapskaus) og 1830 (karbis og erterstuing) på lørdager. Derfor planla jeg et stunt - gå til Narvesen rundt hjørnet. De lurte på om jeg hadde identifikasjons-armbånd, sånn i tilfelle.... Men det hadde jeg ikke, så jeg lovte å holde meg nærme veggen :-D Vi ble enige om å sette igang leteaksjon etter 30 min. Jeg kom meg tur/retur, dog ikke helt i fokus på slutten :-P. Merker at jeg blir mer spent for hver dag nå som det nermer seg mandag igjen. Vet vel egentlig ikke hvorfor eller hva jeg tenker på, men tror det kan være narkosen. Sist gang var det ikke tid til å tenke så mye i og med jeg fikk vite det ca 20 sekunder før jeg sovnet.
Jeg prøver å si til meg selv at det er ingenting jeg kan gjøre likevel. Når jeg først ligger der, så må jeg bare stole på at de gjør sitt beste og at alt går bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar